Jikle Nedir? Ne İşe Yarar?
![647dfb15ae1050cf5f41787f.webp](/uploads/newsItems/images/647dfb15ae1050cf5f41787f.webp)
Aracı çalıştırmak için kullanılır ve motor gücüne yakıt karışımı verir. Aynı zamanda hava ve yakıtın soğumasını önleyerek motorun çalışmasını sağlar. Araçların motorunun düzgün ve sorunsuz bir şekilde çalışması için bütün araçlarda jikle sisteminin olması zorunludur. Jikle yakıtla havanın zenginleşmesini, iyileşmesi sağlayan bir parçadır. Motor araçların kalbidir. Bozulduğunda bir aracı asla süremezsiniz. Aracın çalışmasını sağlayan ve motora güç veren jikledir. Yakıtla havanın buluşmasını engelleyerek motora güç basıncı verir. Bunun yanı sıra aracın motor bölümünde yer alan karbüratörün ağzından hava girmesini engeller. Jikle bir aracın en önemli ve temel parçasıdır. Motora güç vererek motor kapağının içinden havanın girmesini önler. Motorun soğumasını engeller ve düzgün bir şekilde çalışmasını sağlar. Hava ve yakıt karışmasını zenginleştirir. Havanın motora ulaşmasını bloke eden önemli bir parçadır.
Jikle nedir? Ne işe yarar? Araçlarda bulunan jikle, motor bölümünde bulunmaktadır. Yakıtın bütün karışım ayarlarını yapar. Havayla motoru sabit tutar ve motorun soğumasını sağlar. Böylece motor hızlı ve düzgün bir şekilde çalışır. Araçlarda jikle kullanımı ise motorun çalışmasıyla gerçekleşir. Aracı kullanan sürücüler motora güç verir ve jikle sistemini devreye sokar. Jikle özellikle eski tip motor araçları için idealdir. Motorun ömrünü uzatan bir parçadır. Karbüratörün hava kelebeğini kapatır. Hava kelebeğindeki hava miktarını azaltır. Özellikle soğuk kış aylarında motorun daha rahat çalışmasını sağlamaktadır. Karbüratörlü araçların en önemli bölümünü oluşturmaktadır. Havanın soğuk olduğu karlı günlerde aracı ilk çalıştığınız zaman jikleyi elinizle yukarıya kadar çekmeniz gerekmektedir. Sürücülerin çoğu jikleyi kapatmayı unuturlar. Motor yeterince ısındıktan sonra ise yeterli hava almayacağı için kendi kendine duracaktır.
Eski tip araç modellerinde manuel jikle görememiş olabilirsiniz ancak yeni modellerde ise otomatik jikle bulunmaktadır. Marşa basıp bir defa gaz verdiğinizde devir saati otomatik olarak yükselmeye başlayacaktır. Havanın derecesine göre motorun ısınma devride değişecektir. Daha çok 2 ve 3 bin devir arasında sabit devirde motor ısınmaktadır. Otomatik jiklede açma kapama gibi bir işlem bulunmamaktadır. Aracınızda jiklenin düşmediği anlarda ise birkaç dakika gaza basarak çekmeniz durumunda aracınız normal rölanti devrine girmeye başlayacaktır. Jikle nedir? Ne işe yarar? Araçların teknik donanımı çok karmaşık bir sistemle örülmüştür. Bu nedenle otomobil alırken teknik konuda bilinçli olmak, aracınızı doğru bir şekilde kullanmanızı sağlar. Birçok sürücü jikle sistemi hakkında bilgi sahibi değildir. Bu da araçların çabuk bozulmasına ve özellikle motoru olumsuz yönde etkilemesine neden olmaktadır. Bu nedenle aldığınız aracın iç ve dış profilini çok iyi tanımanız gerekmektedir. Araç alırken rengi ve modelinden önce motoruna, teknik iç donanımına bakmanız gerekmektedir. Erkekler daha çok teknik donanımla ilgilenirken, kadın sürücüler daha çok rengi, modeli ve iç tasarımına dikkat etmektedir. Ancak öncelikle bakılması gereken bölüm motor ve parçalarının olduğu kısımdır. Motoru sağlam ve güzel bir şekilde tasarlanmış araçlar sizi asla yolda bırakmaz ve uzun ömürlü olurlar.
Eski yıllarda manuel ve otomatik vitesli olarak üretilen otomobiller günümüzde hibrit sistemiyle üretilmektedir. Bu da kullanıcılara farklı kullanım fırsatı sunmaktadır. Otomatik vitesler pratik kullanım sağlarken en ufak bir dikkatsiz kullanımda çabuk bozulan bir şanzımandır. Manuel vites kullanımı bir süre sonra alışkanlık yaratır, kullanımı zor olsa da kolay kolay bozulmayan bir sistemdir. Bu yüzden aracınızı çok iyi tanımanız gerekmektedir. Her araç markasının tasarımı, modeli farklıdır ancak teknik donanım aynı sistem üzerinden kurulmuştur.