Renault Megane E Tech
![yeni-renault-megane-e-tech-tanitildi-11_large.webp](/uploads/newsItems/images/yeni-renault-megane-e-tech-tanitildi-11_large.webp)
İlk elektrikli araçları Zoe e-compact 2012'de piyasaya sürüldü ve o zamandan beri toplam 400.000 elektrikli araç sattılar. Ayrıca kompakt bir Twizy ve aile boyu bir Fluence ürettiler. Gelecekte, Renault tamamen elektrikli araçlar üretmeyi planlıyor.
Renault Megane E-Tech Electric, yeni bir aile hatchback'idir. Bir CMF-EV (Kompakt Çok Fonksiyonlu Elektrikli Araç) platformuna dayanmaktadır. Bataryaları 300 km'ye kadar menzile sahip olacak ve iki batarya varyantında mevcut olacak. Megane E-Tech Electric, 440 litrelik bagaj hacmine, 21 cm arka yolcu diz mesafesine ve 131 cm omuz genişliğine sahip.
Megane E-Tech Electric, yalnızca 7,4 saniyede 100 km/sa hıza çıkabiliyor. Bataryası, eski içten yanmalı motorlu Megane'den 90 mm daha alçakta yer alıyor. Bu, azaltılmış arka camı telafi etmeye yardımcı olur, bu da arabanın eski Megane'den biraz daha geniş olduğu anlamına gelir. Otomobil ayrıca düz bir zemine ve uzun bir dingil mesafesine sahip. Ayrıca yedi litrelik bir torpido gözü ile donatılmıştır. Renault, Megane E-Tech'i farklı sürücü tiplerine hitap edecek şekilde tasarladı. İç mekan, Google'ın bilgi-eğlence sistemini çalıştıran dokuz inçlik merkezi bir dokunmatik ekrana sahip, kullanımı kolay bir tasarıma sahip. Dijital gösterge paneli ekrana entegre edilerek araca çarpıcı bir görünüm kazandırılmıştır. Ek olarak, arabada geleneksel aynanın yerini alan bir retrovizör vardır.
Megane E-Tech ayrıca, sürücünün ayağı e-pedaldan ayrıldığında aracı yavaşlatmak için tasarlanmış bir rejeneratif fren sistemi ile donatılmıştır. Sistem ayrıca ayarlanabilir bir fren sistemine sahiptir. Rejeneratif fren sistemi sallanırken düşük hızlarda sürmek rahatsız edici. Ek olarak, frenler hassas hissedebilir. Megane E-Tech, Eco, Eco Plus, Sport ve Sport Plus dahil olmak üzere çeşitli sürüş modlarına sahiptir. Eco ayarı ekonomiye öncelik verirken, Sport ve Sport Plus otomobilin yol tutuşunu öne çıkarmak için tasarlandı. Özellikle Spor modu, Megane E-Tech'in yol tutuşunu geliştirir.
Megane E-Tech'in frenleri hassas ve sarsıntılı. Ayrıca genleşme derzlerine göre biraz kırılgandırlar. Bu, özellikle dar virajlardan hızlanırken fark edilir. Öte yandan, frenler tümsekleri emme konusunda harika bir iş çıkarıyor. Megane E-Tech'in direksiyonu hafif ve duyarlıdır ve dinlenme halindeyken iyi yol tutuşu sağlar. Bununla birlikte, özellikle dar bir virajdan hızlanırken direksiyonu biraz hafif olabilir. Megane E-Tech'in elektrikli GTI rozeti, onun hızlı bir araba olduğunu düşündürebilir, ancak gerçekte konforlu bir arabadır.
Arabanın koltuk yüksekliği eski Megane'den biraz daha yüksek, ancak araba dinlenme halindeyken de aynı şekilde yol tutuyor. Megane E-Tech'in kabini de çok sayıda yaratık konforuyla iyi tasarlanmış. Sürücünün dijital ekranı büyük ve ayrıca çok sayıda fiziksel klima kontrolü var. Araç ayrıca, aracın bir şarj istasyonuna takılmasını sağlayan OpenR işlevleriyle donatılmıştır. Megane E-Tech aynı zamanda arabayı sürmeyi kolaylaştıracak bir retrovizörle birlikte gelir. Ayrıca bir Google Haritalar arayüzü içeren bir dokunmatik ekranla birlikte gelir. Son yıllarda 2023'damga vuran elektrikli SUV araçlar ve elektrikli araç modelleri teknolojide çok konuşulanlar içerisindedir.